ETERNAL_STRIKER_M5 BINARY 2018/10/23

*Overview

-Works that ported STG(shooting game) [ETERNAL STRIKER Rr], which was operating in MIDP environment.
-When using the [M5Stack-SD-Menu] system, set [ETERNAL_STRIKER_M5.bin] to SD
If you write it to [Root folder], it works only by selecting from [Menu].

It is a binary only release.
-On the data side, including the content written to the source, I have only the right to use, so there is no plan to release the source.
-Please contact us at any time for technical parts.

(ガラケー前期、Doja2.1-3.0、あるいはMIDP時代に作った作品 [ETERNAL STRIKER Rr]の移植作です。
[M5Stack-SD-Menu]のシステムを入れて、[ETERNAL_STRIKER_M5.bin]をSDのルートにコピーすれば、
起動できるかと思います。SPIFFSは、スコアセーブ以外に使っていません。
元ゲーの最小構成版は、リソース含めて総計30kbとかで動いていました(一応、有料配信していたタイトルです)。
縦STGを、無理やり横移動だけに調整していますが、こういう制限の元に作るのも個人的には好みです。
時間回復する防壁、[ENE]が有るうちは、被弾しても大丈夫なシステムとしました。
なお、[B]ボタンあるいは[A][C]同時押しで、[ENE]を少し消費して、自発的に無敵モードに入る事も出来ます。)

バイナリのみの公開です。
ソースへ書かれたコンテンツを含む、データ側には、私が使用権のみを持つものがありますので、ソースの公開予定はありません。
技術部分については、随時お問い合わせください。

*FILES

-[ETERNAL_STRIKER_M5.bin]
-For [M5Stack-SD-Menu] system.
+[M5Stack-SD-Menu] > Copyright 2018 tobozo http://github.com/tobozo

-[ETERNAL_STRIKER_M5_APL0.bin]
-Binary image file of the application.
-In “esptool.exe”, transfer to the M5Stack terminal.
-When it does not work well, please start writing something 【sketch】, please write.
-Write “~_APL0” file from address 0x10000

-[ETERNAL_STRIKER_M5.bat]
-Place “esptool.exe” in the folder and execute the batch file, you can transfer the application.
-I’m sorry. It is compatible only with Windows OS.

 
*Excerpt of changes in [M5Stack library].

+[const] version only. [8bitColor] specialized.
+0 value handled transparently, Clipping supported, single color replacement supported.
+Probably so fast processing.
+Hopefully it will be helpful.
(+[const]版のみ。[8bitColor]に特化。
+0値を透過扱い、クリッピング対応、単一色置き換え対応。
+多分まあまあの高速処理。参考になれば幸いです。)

“ETERNAL_STRIKER_M5 BINARY 2018/10/23” への1件のフィードバック

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