JUNKER’S INGOT (2019_Republish Essence Version)

JUNKER’S INGOT (2019_Republish Essence Version)

タイトル(TITLE):
JUNKER’S INGOT (2019_Republish Essence Version)

アップデート(UPDATE):
2019/4/21a:各種システム更新 Various system updates.
2020/1/25:タイマー関係の処理のバグ修正/Fixed bug related to timer related processing.
2021/2/19 640*480解像度が表示できない場合用に『D3D代価_改』モード追加 (1280*960解像度で表示します)/Added “D3D代価_改–>D3D price_revised” mode for when 640 * 480 resolution cannot be displayed (displayed at 1280 * 960 resolution)

ジャンル(GENRE):
QVGA(320*240)解像度の時代に作成された、STGのような『何か』。
Something like STG, created in the era of QVGA (320 * 240) resolution.

コメント(COMMENT):
『Essence Version』は、本作全編から、見てもらいたいステージだけを集めた、ショートバージョンです。
“Essence Version” is a short version that collects only the stages that you want to see from the full version of this work.
『Full Version』も、各種販売サイトで安価で配布しますが、
唯一のエンディングを含めた全体の8割は、ココに収録してあります。
“Full Version” is also available at various sales sites at low cost.
Eighty percent of the whole, including the only ending, is included here.
2019年版は、旧版のゲーム性部分を残しつつ、見た目周りに若干の改良を加えた物です。
The 2019 version is a version with some improvements around the appearance, while retaining the game features of the previous version.
なにかしら、琴線に触れましたら、おひねりついでに、『Full Version』を購入頂ければ幸いです。
Somehow, if you touch the shoreline, it would be appreciated if you could purchase the “Full Version” version.

OS:
Windows 95-7までは動作確認。10でも動作確認。
Operation check up to Windows 95 – 7 and 10.
それ以降も多分レガシーモードで動きます。
After that it will probably move in legacy mode.

実行(RUN):
『junkersi_e.exe』を実行。インストール不要。
Run “junkersi_e.exe”. Installation is not required.

『ji_config.exe』で、描画方法他、各種設定が可能です。
自力描画モード(SYSTEM)がオリジナルですが、画面がボケる場合は、D3Dによる代価描画も可能です。
In “ji_config.exe”, various settings such as drawing method are possible.
Although the original(SYSTEM) drawing mode is the original, if the screen is blurred, it is also possible to draw a price with D3D.

640*480解像度が表示できない場合は、強制的に1280*960解像度で表示する『D3D代価_改』モードを使ってください。
If the 640 * 480 resolution cannot be displayed, use the “D3D代価_改–>D3D price_revised” mode to forcibly display the 1280 * 960 resolution.

D3Dでの代価描画は10以降(新しい世代のグラフィックドライバ)では、TEXTURE関係の問題が起きる可能性もあります。
The cost drawing in D3D may cause TEXTURE related problems after 10 (new generation graphic driver).

削除(DELETE):
フォルダ削除で構いません。
You can delete the folder.
旧版では、下記レジストリ(バイナリ一行)を使っていましたが、新版では使用していません。
The old version used the following registry (one binary line), but the new version does not.
HKEY_CURRENT_USER\Software\STUDIO Sequence\Junker’s INGOT

操作(OPERATION):
・カーソルキー他で上下左右移動。
 Move cursor keys, etc. vertically and horizontally.
・Aボタンでショット。(オート連射だが、弾切れ有り)
 Shot with A button. (Auto fire, but with bullet out)
・Bボタン短押しで回避。
 Avoid by pressing the B button short.
・Bボタン長押しで、『スナイプシステム』起動、敵をロックオン開始。
 Long press B button to activate “Snipe system”, start enemy lock on.
・『スナイプシステム』起動状態時に、ボタンを離すと、ロックオンした敵を中心に爆発が発生。
 ”Snipe system” When you release the button in the active state, an explosion occurs around the enemy who locked on.
  +ロックオン時間に応じて、威力が上昇します。
 The power will rise according to lock on time.
・『operation_plate_1.jpg』参照の事。
 Refer to “operation_plate_1.jpg”.

ファイル名(FILE NAME):
junkersi.exe ゲームの実行ファイルです。マウスでダブルクリックするとゲームが開始します。
It is an executable file of the game. Double click the mouse to start the game.
ji_config.exe 設定入力ユーティリティーです。ゲームの動作設定を変更できます。
It is a setting input utility. You can change the motion setting of the game.
jk_dat00.grf ゲームのデータファイルです。特に操作する必要はありません。
It is a game data file. There is no need to operate it.
jk_dat0m.erf ゲームのデータファイルです。特に操作する必要はありません。
It is a game data file. There is no need to operate it.

連絡先(contact information):
Team Redherring/STUDIO Sequence
http://www.team-rh.com/

https://twitter.com/TEAM_REDHERRING
フォローください。
Follow me.

公開理由と能書き(Reason for disclosure and note):
2016:
15年近く経って今更思い立ち、ヘッポコな事になっていたタイマー廻りを修正。
Fifteen years passed and I thought about it now, amending around the timer which had become headpointing.
調整したら意外と悪くないので、見える範囲で再公開という所。
Since it is unexpectedly bad after adjustment, it is a place where it is re-published within the range that can be seen.
  (GetCurrentTime の奴め。It was ruined by the cause of GetCurrentTime.)
描画は全部DirectDrawの独自描画です。(馬鹿だね)
Drawing is all DirectDraw’s own drawing.
一応Direct3D使ったモードもあるけど、そちらは処理軽減の策。
Although there are modes which used Direct3D at the time, there is a measure to reduce processing.
当時、独自描画がらみの処理落ちだと思ってた事が、実はタイマー精度の問題だと気がついたのは約10年後だったという。
Approximately ten years later, I realized that it was a matter of timer precision,
thinking that it was a disposition of proprietary drawing.
  コンテンツ的にはAndroid版を作りたい気もあったりなかったり。
I do not feel like wanting to make an Android version in terms of content.
2019:
10環境で、最低限動くように各種近代化。
Various modernization to work at least in Windows 10 environment.
描画周りを大幅に書き換え、ほぼ完全にD3Dで動くモードを追加。
Rewrites the drawing area substantially, and adds a mode that moves almost completely in D3D.
サイトと各種販売サイトで再公開。
Republished on the site and various sales sites.
 基本部分『Essence Version』は無償公開です。
The basic part “Essence Version” is free of charge.
気にいる所があれば、『2019_Republish Full Version』をお買い上げ頂ければ幸いです。
If there is something you are interested in, it would be appreciated if you could purchase “2019_Republish Full Version”.